За гладуването и наднорменото тегло

21 Август 2008 / 14:54  |  Автор: zdrave  |   | Категория: Наука , Новини , Любопитно , Здраве  | Рубрики: Храни, напитки, диети и отслабване


Гладуването не е решение за наднорменото тегло. Но как да намалим наднорменото тегло, кои храни да избягваме, ако искаме да сме стройни, подходящи ли са хранителните добавки, ако сме решили да свалим килограми. Отговорите на тези въпроси дава д-р Петя Каменова, главен асистент към Университетската специализирана болница за активно лечение по ендокринология „Академик Иван Пенчев” в предаването на Дарик радио "Ники Кънчев Шоу”.



Как да намалим наднорменото тегло през лятото?

За да намалим наднорменото тегло, не само през лятото, а въобще, когато установим, че се появяват излишните килограми, трябва да имаме едно балансирано хранене. Това означава да знаем какви храни да избираме според тяхното енергийно съдържание, това означава колко пъти на ден да се храним, това означава да изчислим и калоража, трябва да избягваме богатите на мазнини и въглехидрати храни, тъй като те са основните източници на енергия. Особено сега, в сезона на лятото, е хубаво да се избягват простите захари, шоколад, сладки храни, тестени храни, бял хляб, особено мазните храни. Пък и честно казано в тези жеги човек няма желание да консумира мазни храни.



Много хора използват и хранителните добавки като начин да свалят теглото, какво ще препоръчате в това отношение?

Хранителните добавки имат място в борбата с наднорменото тегло. Аз подчертавам с наднормено тегло, защото те биха помогнали тогава, когато затлъстяването не е взело застрашителни размери. Затова когато кантарът покаже, че започваме да напълняваме, да увеличаваме теглото, трябва да се вземат мерки. Хранителните добавки не заместват храненето и не са достатъчни само те, за да отслабнем. Ако ограничим дневния калораж само с 500 калории, за седмица само от това ние ще отслабнем с половин килограм, а за месец някъде около два килограма. Ако прибавим добавка, която намалява разграждането на основните енергетични съставки, каквито са въглехидратите, бихме могли в по-голяма степен да редуцираме теглото си. Да не забравяме и физическата активност. Всичко, което ни е приятно като движения, като упражнения, трябва да се прави – било то разходка, гимнастика.


Гладуващо момиче. Снимка: ~chicchun~.



Как изглежда перфектната закуска?

Закуската може да включва кафе, чаша мляко или пълнозърнест хляб – една две малки филийки с нискомаслено сирене, домат или плод. На обяд – запечено пиле без кожата, могат да се хапнат и картофки.



Защо пилето трябва да се яде без кожата?

Защото съдържа мазнини, това са т.н. скрити мазнини.



Какво ще ни препоръчате за следобеда закуска и вечеря?

Следобедната закуска може да бъде плод, а за вечеря също нещо лекичко – зеленчуци без ограничения, плод, да се избягват много мазните храни. Рибата е много подходяща, тя е изключително полезна, особено сега. Но по-малко от 800 килокалории дневно не се препоръча, тъй като този нисък калораж се понася трудно, човек се фиксира непрекъснато върху калориите, изчислява ги, това го затормозява, а освен това води до усилено разграждане на белтъци, минерали и витамини. Още по-малко се препоръчва гладуването, защото то може да доведе до тежки последици, до образуването на ацетон. Особено диабетици не би трябвало да се подлагат на гладуване, защото това гладуване може да доведе до развитие на кетоацидоза. Хранителната добавка заедно с балансираното хранене и подходяща физическа активност са достатъчни, за да намалим теглото си, цитира dariknews.bg.



Сподели






Още: Най-вредните храни;

- От пържени картофи се пълнее най-бързо;

- Храни, които най пречат на отслабването при жените;

- Няма храна, която да сваля холестерола;

- Храните фаст-фуд вредят на мозъка;

- Мазните храни вредят на паметта;

- Холестеролът води до деменция;

- Дюнерите – вкусни и вредни;

- Миризми, от които се пълнее;

- Храни, които не подозираме колко са полезни;

- Храни, от които се слабее;

- Здравословни кулинарни рецепти;

- Диети.



КЛЮЧОВИ ДУМИ
КОМЕНТАРИ
Анонимен    17 Януари 2009 / 19:51  

apetit
zdraveite! Nai vajnoto spored men ,za da moge da se podarja normalno teglo i xarmoni4no tqlo e da ne se prekalqva s koqto i da e xrana i da ne se lishavame ot nito edna .Priemaneto redovno na po golemi koli4estva xrana ,yseshtaneto za prepalnen stomax - tova vodi do natrupvaneto na mazninkite i tn.... Tova stava mnogo barzo ,priqtno i lesno.A ,obratniq proses na topene i namalqvane na koli4estvoto xrana ,bez silna VOLQ i postoqnstvane e neposilen za pove4eto slaboxarakterni xora.A,shto se otnasq do medikamentite za otslabvane ,za men tova e edna golqma i skapa zablyda s mnogo kratak efekt .Tova e moeto mnenie .Nasi.
Анонимен    20 Март 2009 / 19:48  

kadretooooooooooooooo
ee az sam purva no 6te vi kaja 4e tova mi pomogna po edin orok po himiq

ДОБАВИ КОМЕНТАР
Заглавие:
Коментар:
Код*: Ако си човек, а не робот, въведи посочения код, за да изпратиш коментара си успешно.













ЗА МОЯ БЛОГ
Автор: Маргарита
Дата на създаване: 2 Август 2008 / 17:15
Категория: Спорт, Наука, Политика, Новини, Екология, Любопитно, Технологии, Бизнес, Здраве, Лични, Медии, Авто-мото,
Прочетен: 13446543
Коментари: 2036
Последна промяна: 3 Юли 2014 / 09:38
НАЙ-ЧЕТЕНИ В Log.bg
1.    zdrave (13446543)
2.    chrisbrown (6405310)
3.    nmrp (5609557)
4.    Vankata (3328106)
5.    kjelqzkov (2733856)
6.    fen (2357364)
7.    philosophy (2208338)
8.    misterii (1957378)
9.    IvayloSlavkov (1776948)
10.    zabavlqvaise (1507265)