Рекламите на алкохол стимулират пиенето сред младите

5 Март 2009 / 02:18  |  Автор: zdrave  |   | Категория: Наука , Новини , Любопитно , Бизнес , Здраве , Медии


Телевизионни реклами и филми, които показват употребата на алкохол са директен стимул за пиене сред младите хора, пише БГНЕС.



Холандското проучване, включващо 80 студенти от мъжки пол, е пресъздало условията, при които хората гледат телевизия вкъщи с приятели. Стаята е имала широкоекранно домашно кино, комфортен кожен диван-стол, малка маса с пепелник и чипсове и ядки. Освен това участващите в опита са разполагали и с бутилки бира, вино, кола и оранжада, от които са можели да гледат това, което пожелаят. Студентите са били разпределени на случаен принцип, като са гледали едночасов филм и реклами, които са включвали ниско, средно или интензивно излагане на алкохолни послания.



Снимка: www.sxc.hu.



За експеримента са били избрани две комедии и различни серии рекламни клипове. Един от филмите е бил "Американски пай 2", в който персонажите пият алкохол 18 пъти, а алкохолни напитки се появяват на екран още 23 пъти. Другият филм е бил "40 дни и 40 нощи", в който алкохол се пие само 3 пъти, а алкохолни напитки се появяват 15 пъти. Безобидният филм е бил придружаван с "безобидни" реклами с неутрално спрямо алкохола съдържание. "Американски пай 2" е бил придружаван от два рекламни клипа за алкохол, смесени с неутрални такива. Студентите са гледали филма по приятелски двойки и докато са правили това, са били заснемани колко често посягат за бутилка и колко отпиват.



След "преброяването на глътките" на изложените на алкохолни послания е забелязано, че гледането на филма с високо съдържание на алкохол е удвоило средната консумация на алкохол. Според главния изследовател Рутгер Енгелс, професор по психопатология на развитието в института по науки за поведението в университета на Радбауд, изследването "ясно показва, че начинът на показване на алкохола във филмите и рекламите не само засяга поведението на хората и нормите за пиене в обществото, но може да засяга желанието за пиене и последвалата консумация при хората, които по принцип пият". Той подчертава, че гледеането на реклама за определена марка бира не само увеличава желанието за тази конкретна марка, но също така увеличава "шанса да отидете до хладилника за бира".



Откритието има важно значение за водещите борба с пиенето сред определени групи, като например младите хора. "Може да бъде разумно да се ограничи показването на алкохол в програмите, насочени към тези групи и рекламите, показвани между тях", подчертават авторите на изследването.



Share


+добави в любими.ком








Още: Всеки трети мъж в ЕС e с алкохолни проблеми;

- Алкохол, цигари и учениците в България.



КЛЮЧОВИ ДУМИ
КОМЕНТАРИ
Няма добавени коментари!
ДОБАВИ КОМЕНТАР
Заглавие:
Коментар:
Код*: Ако си човек, а не робот, въведи посочения код, за да изпратиш коментара си успешно.



Share
















БЪРЗИ ВРЪЗКИ:

Сайтът на една жена

Любопитни новини

Хламидии

Цистит

ЗА МОЯ БЛОГ
Автор: Маргарита
Дата на създаване: 2 Август 2008 / 17:15
Категория: Спорт, Наука, Политика, Новини, Екология, Любопитно, Технологии, Бизнес, Здраве, Лични, Медии, Авто-мото,
Прочетен: 2932317
Коментари: 1235
Последна промяна: 2 Септември 2010 / 20:30
НАЙ-ЧЕТЕНИ В Log.bg
1.    zdrave (2932317)
2.    chrisbrown (1922500)
3.    estet (1718828)
4.    nmrp (1448830)
5.    fen (981744)
6.    Vankata (868675)
7.    ven (857086)
8.    philosophy (615817)
9.    IvayloSlavkov (607347)
10.    kjelqzkov (525156)