Бялото вино вреди на зъбите повече от червеното

25 Октомври 2009 / 18:13  |  Автор: zdrave  |   | Категория: Наука , Новини , Любопитно , Здраве  | Рубрики: Храни, напитки, диети и отслабване


Учени от университета Johannes Gutenberg в Майнц, Германия, открили, че белите вина като "Шардоне" и "Пино Гриджо" увреждат зъбния емайл повече от червените като "Мерло" и вината "Кларе" от района на Бордо, съобщиха в-к Dayly Mail и в-к Dayly Telegraph.



Продължителният контакт с бяло вино разяжда защитния слой на зъбите и повишава чувствителността им към студено, горещо и сладко, уточнява actualno.com. Известно е, че червеното вино оставя петна по зъбите, но ефектът на белите вина е изучен по-слабо.



Бялото вино вреди на зъбите повече от червеното. Снимка: inxsive28, www.sxc.hu.



Германските учени изследвали ефектите на осем червени и бели вина от Германия, Франция, Италия и Испания върху зъбен емайл, който е бил изолиран от мъже и жени на възраст от 40 до 65. Пробите били киснати 24 часа във вината и анализирани под микроскоп.



Зъбите, киснати в бяло вино, имаха повече увреждания от тези, които престояха в червено вино, пишат учените в сп. "Nutrition Research".



Според един от авторите на публикацията, д-р Брита Вилерсхаузен, изводът е, че честото пиене на бели вина може да причини силна ерозия на зъбите.



Предишни изследвания бяха показали, че газираните напитки и сокът от лимон, портокал и грейпфрут могат да разрушат зъбния емайл.



Знае се е, че зъбите не бива да се търкат силно, скоро след като са били изложени на омекотяващото въздействие на киселини. Това може да засили разрушаването на емайла. Учените са убедени също, че пиенето на вино и яденето на различни видове сирена пазят от увреждане на зъбния емайл.



В началото на годината пък изследване на Нюйоркския университет показа, че белите вина оставят петна по зъбите, също като червените.



Share


+добави в любими.ком








Още: Паста за зъби срещу апетит;

- Всяко днешно българче на 14 страда от кариес;

- Стафиди за здрави зъби;

- 10% от българите никога не си мият зъбите;

- Мийте си зъбите за по-добра памет!;

- Портокаловият сок вреди на зъбите;

- Енергийните напитки увреждат зъбите;

- Червени боровинки за здрави венци;

- Чисти зъби за здраво сърце;

- Лимон и чесън за здрави венци;

- Червено вино срещу диабет;

- Червено вино помага при инфекции;

- Полезното червено вино;

- Създадоха бяло вино за здраве и дълголетие.



КЛЮЧОВИ ДУМИ
КОМЕНТАРИ
Няма добавени коментари!
ДОБАВИ КОМЕНТАР
Заглавие:
Коментар:
Код*: Ако си човек, а не робот, въведи посочения код, за да изпратиш коментара си успешно.



Follow Zdrave.log.bg on Twitter
Share














БЪРЗИ ВРЪЗКИ:

Магазин за бижута

Фитнес и диети

Сайтът на една жена

Любопитни новини

Хламидии

ЗА МОЯ БЛОГ
Автор: Маргарита
Дата на създаване: 2 Август 2008 / 17:15
Категория: Спорт, Наука, Политика, Новини, Екология, Любопитно, Технологии, Бизнес, Здраве, Лични, Медии, Авто-мото,
Прочетен: 2700137
Коментари: 1154
Последна промяна: 29 Юли 2010 / 20:10
НАЙ-ЧЕТЕНИ В Log.bg
1.    zdrave (2700137)
2.    chrisbrown (1819510)
3.    estet (1616941)
4.    nmrp (1380087)
5.    fen (943444)
6.    ven (849460)
7.    Vankata (815944)
8.    philosophy (583279)
9.    IvayloSlavkov (580629)
10.    kjelqzkov (482115)