Кофеин срещу инфаркт

8 Ноември 2009 / 16:38  |  Автор: zdrave  |   | Категория: Наука , Новини , Здраве  | Рубрики: Храни, напитки, диети и отслабване


Пиенето на до осем чаши чай дневно има значителни положителни последици за здравето, включително понижава опасността от сърдечен удар и от инсулт, показва изследване, цитирано от dariknews.bg.



Напитките, съдържащи кофеин, като чай, кафе и какао, влияят положително на мозъчните функции, като засилват вниманието и краткосрочната памет, установили учените. Диетоложката д-р Кари Ръкстън, която анализирала 47 публикувани изследвания, установила, че приемането на 400 mg кофеин дневно, равняващи се на осем чаши чай, има "ключови благотворни ефекти върху функциите на мозъка и здравето на сърцето" без никакви негативни последици. Тя открила, че редовното пиене на чай води до "намаляване на смъртността и до понижаване на опасността от сърдечен удар и на холестерола".



Кофеинът намалява риска от сърдечен удар. Снимка: www.sxc.hu.



"Хората, които изключват напитките, съдържащи кофеин, може да пропуснат потенциалните ползи за здравето на съставките, които те съдържат", заяви д-р Ръкстън пред британския в. "Дейли Експрес". Тя допълни, че "няма нужда децата да избягват чая и кафето и че те биха могли да са по-добри за тях от сока".



"Кофеиновите напитки несправедливо са демонизирани. Черният чай особено съдържа полифеноли, които са естествени растителни антиоксиданти. Те имат положителен ефект върху много биохимични процеси в тялото, защото предпазват клетките от вредните свободни радикали. Смята се, че флавоноидите са особено полезни, като редица изследвания показват, че съществува връзка между тях и намаляването на опасността от сърдечен удар", обяснява д-р Катрин Худ, цитирана от БГНЕС.



Предишни изследвания показаха, че пиенето на до три чаши чай дневно може да намали опасността от рак на гърдата при жените под 50 години с повече от една трета, а според друго изследване пиенето на две чаши чай на ден може да предпази от сърдечен удар и засилва функционирането на мозъка.



Share


+добави в любими.ком








Още: Кофеин срещу рак на кожата;

- Кофеин срещу болки в мускулите;

- Кафе срещу инсулт;

- Кафе срещу хепатит C;

- Кафе срещу Алцхаймер и цироза;

- Кафе срещу деменция;

- Кафето намалява бюста, но и риска от рак на гърдата;

- Пиенето на кафе при бременност;

- Чай и кафе срещу рак на матката.



КЛЮЧОВИ ДУМИ
КОМЕНТАРИ
Анонимен    9 Ноември 2009 / 14:27  

Kaffeto
eto zatova triabva da se piiva pove4e kafe !!!!!!

ДОБАВИ КОМЕНТАР
Заглавие:
Коментар:
Код*: Ако си човек, а не робот, въведи посочения код, за да изпратиш коментара си успешно.



Follow Zdrave.log.bg on Twitter
Share














БЪРЗИ ВРЪЗКИ:

Магазин за бижута

Фитнес и диети

Сайтът на една жена

Любопитни новини

Хламидии

ЗА МОЯ БЛОГ
Автор: Маргарита
Дата на създаване: 2 Август 2008 / 17:15
Категория: Спорт, Наука, Политика, Новини, Екология, Любопитно, Технологии, Бизнес, Здраве, Лични, Медии, Авто-мото,
Прочетен: 2699891
Коментари: 1154
Последна промяна: 29 Юли 2010 / 20:10
НАЙ-ЧЕТЕНИ В Log.bg
1.    zdrave (2699891)
2.    chrisbrown (1819469)
3.    estet (1616889)
4.    nmrp (1380056)
5.    fen (943420)
6.    ven (849452)
7.    Vankata (815925)
8.    philosophy (583270)
9.    IvayloSlavkov (580621)
10.    kjelqzkov (482085)