Виното помага да се изплакнат зъбите от бактерии по време и след хранене, съобщи БТА, позовавайки се на Discovery.
Червеното вино унищожава вредните бактерии стрептокок мутанс в устата. Те се хранят със захари и допринасят за деминерализацията на зъбния емайл, точнява actualno.com.
Въздържателите също могат да се възползват от това откритие, защото учените от университета на Павия са направили изследването си с безалкохолно червено вино.
Червено вино помага срещу кариес. Снимка: www.sxc.hu.
Тъй като е известно, че алкохолът помага срещу кариес, учените са решили да проверят антибактериалните качества на безалкохолна напитка. Те са купили висококачествено червено вино от района на Венето и са махнали алкохола с вакуумна концентрация.
Това е поредното научно доказателство колко полезно е червеното вино. Различни изследвания показаха, че то удължава живота и помага срещу много болести - от сърдечносъдови и неврологични проблеми до рак.