Каква диета за кого е най-полезна може да се определи от обикновен ДНК тест, съобщи BBC, позовавайки се на американско изследване.
Резултатите от немащабно предварително изследване със 101 участнички разкри, че тези, които спазват най-подходящата за гените им диета, отслабват два до три пъти повече от останалите.
Учени от Станфордския университет са наблюдавали участничките в проучването в продължение на една година. Те са били от индоевропейската раса. Групата е била разделена на три генотипа - реагиращи на въглехидратна диета, на нискомаслена диета и на балансирана диета.
Най-подходящата диета се определя с ДНК тест. Снимка: svilen001, www.sxc.hu.
Новата наука нутригеномика изследва взаимодействието на храната с гените, пише actualno.com. Известно е, че хората реагират на някои храни различно в зависимост от генетичния си материал. Непоносимостта към лактоза, например, е по-разпространена сред азиатците и африканците.